دانلود مقاله تحقیق طرح توجیهی گزارش کارآموزی پروژه دانشجویی

دانلود تحقیق مقاله پروژه طرح توجیهی گزارش کارآموزی پروژه دانشجویی

دانلود مقاله تحقیق طرح توجیهی گزارش کارآموزی پروژه دانشجویی

دانلود تحقیق مقاله پروژه طرح توجیهی گزارش کارآموزی پروژه دانشجویی

مقالات تحقیقات آماده دانشجویی در این سایت می باشد.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مقاله در مورد انسان و آفرینش او

چکیده مقاله :

برای دانلود مقاله لینک زیر را کلیک کنید

 مقاله در مورد انسان و آفرینش او


موضوع تربیت انسان است و اگر هدف  ساختن و بعمل آوردن او باشد ضروری است به کشف و شناخت او اقدام گردد . باید بدانیم او کیست و برچه اساس آفریده شده دارای چه جوانب و ابعادی است ؟ چه استعدادهائی دارد ؟ تمایلات فطری او کدامند ؟ ……

شناخت انسان گام اول تربیت اوست ، بدون آن هیچ هدف و برنامه ای را نمیتوان دنبال کرد  این امر مخصوصاً باید به موقع صورت گیرد از آن بابت که اگر سن انسان بالا رود امکان اصلاح و سازندگی او بسیار دشوار خواهد شد .  

دراین معرفی ما به این مساله توجه داریم که او کیست ؟ آفرینش او برچه اساس است ؟ طبیعت انسانی او دارای چه نقطه های مثبت یا منفی است ؟ سیر او به کدام سو و جهت است ؟ آیا تعهد ووظیفه ای برای او مطرح است .یا نه ؟

انسان چیست ؟

همه مکاتب چه مادی چه عرفانی تصوری از انسان دارند که برآن اساس او را معرفی       کرده اند . با این تفاوت که مادیون او را چون دیگر موجودات زنده ای دانسته اند که دارای غریزه ، مراحل رشد و نمو، تمایلات و رغبتها ، تحرک و پویائی ، و بالاخره حدی و محدودیتی است . ولی عرفا علاوه براین جهات او را دارای روح الهی و مقام خلیفه الهی ذکر کرده اند . او موجودی اندیشمند ، ناطق ، عاقل ، ابزار ساز ، جویای کمال ، اجتماعی و سیاسی است ، که رفتارش درگروه تغییر میکند . به لحاظ اصل خلقت جاهل است ولی میتواند چیزی بیاموزد و با این تفاوت که برخلاف حیوان قادر است آموخته های خود را به دیگران منتقل نماید .

درجنبه ، آموزندگی نه از طریق القاء بلکه از طریق تلقین ، مطالعه ، تدبیر ، تفکر و تعقل ، عبرت آموزی نیز میتواند به پیش رود ضمن آنکه قادر به تزکیه خویش و آراستن خود از آلودگیها و حرکت براساس اهداف و است . جنبه های غریزی در او کمتر از حیوانات است ولی قدرت یادگیری او از حیوانات بیشتر است .

آفرینش انسان

انسان از بزرگترین معجزات آفرینش است بخصوص از آن بابت که نه فرشته است ، نه شیطان و نه حیوان ولی در سیر حرکت خود فرشته میتواند شود و حتی بالاتر از او ، شیطانی بعمل آید و در مواردی حتی از حیوان نیز پست تر گردد .

آفرینش انسان براساس :

  • حق است واین تنها ویژگی انسان نیست ، بلکه همه پدیده ها این چنین آفریده شده اند .
  • هدف و طرح و نقشه است و سرسری و تصادفی آفریده نشده .
  • قدر و اندازه و حساب است نه بی حساب و دور از تعادل .
  • کرامت است بحدی که میتوان گفت حتی واجد کرامت و شرافت ذاتی است .
  • فضیلت است نسبت به بسیاری از آفریده های خداوندی .
  • حسن است و زیبائی است در خلقت .

او پدیده از دو موجود و دارای منشاء خاکی است که ریشه علوی دارد . روح خدا در او دمیده شده است  خلقتش توام با رنج و گذشته از مراحل گوناگون است که سرانجام بصورت انسانی کامل درمیآید .

برای دانلود مقاله لینک زیر را کلیک کنید

 مقاله در مورد انسان و آفرینش او

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی