دانلود مقاله تحقیق طرح توجیهی گزارش کارآموزی پروژه دانشجویی

دانلود تحقیق مقاله پروژه طرح توجیهی گزارش کارآموزی پروژه دانشجویی

دانلود مقاله تحقیق طرح توجیهی گزارش کارآموزی پروژه دانشجویی

دانلود تحقیق مقاله پروژه طرح توجیهی گزارش کارآموزی پروژه دانشجویی

مقالات تحقیقات آماده دانشجویی در این سایت می باشد.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد آهنگری

چکیده مقاله:

برای دانلود مقاله لینک زیر را کلیک کنید

تحقیق در مورد آهنگری

آهنگری فنی است که برای تغییر شکل فلزات و آلیاژها چه به صورت داغ و چه به صورت سرد کاربرد دارد.

با استفاده از قدرت تراک چند برابر (چکشی یا فشاری) تصویر 1 و یا یک قدرت فشاری واحد(پرسی یا غلتان) تصویر2.

کوره‌های آهنگری چکشی و ضربه‌ای فقط با فلزات داغ قابل اجرا هستند، در حالیکه آهنگری فشاری می‌تواند به صورت سرد انجام شود. آهنگری هم به صورت دستی و هم مکانیکی قابل اجرا است.

عملیات انجام شده شامل برش مواد به انداره‌های دلخواه، گرمادادن ـ ذوب ـ روش‌های حرارتی (تصویر 3) پاکسازی و معاینه و بازرسی است.

در آهنگری‌های کوچک دستی تمام این عملیات در یک فضای محدود و توسط تعداد معینی از آهنگر و چکش‌کار انجام می‌شود که در معرض مخاطرات زیان‌باری قرار می‌گیرند. در کارگاه‌هایی که دارای کوره‌های بزرگ هستند، مخاطرات نیز در مقایسه با وظایف کاری به همان نسبت تغییر می‌کند.

شرایط کاری

شرایط کاری از یک کارگاه تا کارگاه آهنگری دیگر تفاوت دارد اما همه دارای خصوصیات مشترکی هستند. فعالیت بدنی متعادل ـ هوای گرم وخشک، سروصدا و ارتعشات ـ آلودگی هوا با دود و بخار و گازها.

هزینه انرژی

این برآورد هزینه بین 6و3 کیلوکالری در دقیقه (متناسب با 25.12-12.56 کیلوگرم در دقیقه) و نوع کوره کارگاه آهنگری و سطح مکانیکی متغییر است. در کوره‌های مکانیزه معلوم شده است که 70 درصد یک روز کاری صرف آهنگری با مصرف انرژی ناچیزی مانند 4.5 کیلوکالری در دقیقه ( و یا 18.84 کیلوگرم در دقیقه) شده است. 10 درصد صرف کارهای اضافی با انرژی اندک 2 کیلوکالری در دقیقه (8.37 کیلوگرم در دقیقه) و 20 درصد فعالیت‌های سازمانی و ساعت‌های استراحت با انرژی حدود 1 کیلوکالری در دقیقه (4.19 کیلوگرم در دقیقه) می‌باشد……………….

برای دانلود مقاله لینک زیر را کلیک کنید

تحقیق در مورد آهنگری


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی